Tuesday, May 3, 2011

Karmienie piersią czy mlekiem modyfikowanym, czy mamy wybór? Breast-feeding or modified milk, or do we have?


Karmienie piersią czy mlekiem modyfikowanym, czy mamy wybór?

Bezsprzecznie karmienie piersią jest najlepszym i najbardziej naturalnym sposobem karmienia niemowlęcia, ale... Obecnie każda kobieta już w ciąży jest atakowana hasłem "karm piersią", nawet jeśli nie może, nie chce lub z innych jej znanych powodów decyduje się na karmieniem mlekiem modyfikowanym. W wielu szpitalach zaraz po porodzie czuje się w tej kwestii ogromną presję ze strony położnych i pediatrów.

Mam dwójkę dzieci i każde z nich starałam się karmić piersią. W obu przypadkach nie powiodły się moje próby. Robiłam wiele rzeczy pobudzających laktację, piłam herbatki ziołowe dla matek karmiących, ogromne ilości wody, kupiłam odciągacz pokarmu żeby pomiędzy kamieniami wzmocnić produkcję mleka i byłam pełna optymizmu, przynajmniej przy pierwszym dziecku.
Po niecałych 2 tygodniach okazało się, że dziecko nie przybywa na wadze i nie przekroczyło wagi urodzeniowej. Pediatra zdecydowanie doradziła dokarmianie sztucznym mlekiem, początkowo 1-2 razy na dobę. Po 2 miesiącach karmienia mieszanego i ciągłej "walki" z laktatorem wydawało mi się, że jestem bliska sukcesu, miałam znacznie więcej pokarmu i postanowiłam zrezygnować z dokarmiania mlekiem modyfikowanym. Okazało się, że synek po całym dniu spędzonym przy piersi jest głodny i rozdrażniony, a z piersi nie da się już wyciągnąć ani kropelki.
Miałam już dość. Musiałam wrócić do mleka modyfikowanego i całkiem zrezygnowałam z karmienia piersią. Sytuacja się powtórzyła przy drugim dziecku. Było mi bardzo przykro, że wszystkie koleżanki bliższe i dalsze karmią z powodzeniem piersią, a ja nie potrafię. Ponadto internistka, do której chodzę stwierdziła, że to ze mną jest coś nie tak, bo karmienie piersią jest przecież takie naturalne.Kobiety, nie dajcie się wciągnąć w takie poczucie winy. Karmicie piersią to świetnie, ale jeśli Wam to nie wychodzi to po prostu kupcie duży zapas mleka modyfikowanego i bądźcie szczęśliwymi matkami Waszych pociech. Przecież mleka modyfikowane mają świetny skład i na pewno picie ich nie zaszkodzi Waszym dzieciom, a wprost przeciwnie, zawiera mnóstwo witamin i składników potrzebnych małemu człowieczkowi do rozwoju. Powodzenia!
--
Stopka
http://krainadzieci.blogspot.com/
Artykuł pochodzi z serwisu artykuly.com.pl - Twojego źródła artykułów do przedruku.

Breast-feeding or modified milk, or do we have?
Breastfeeding is unquestionably the best and most natural way of feeding a baby, but ...Currently, every woman is already pregnant attacked the slogan "breast-feed, even if they may not want, or for other reasons known only to her decides to modified milk formula feeding. In many hospitals soon after giving birth feels on this issue enormous pressure from the midwives and paediatricians.I have two children and each of them tried to breastfeed. In both cases, failed in my attempts. I have done many things to stimulate lactation, drank herbal tea for nursing mothers, huge amounts of water, I bought a breast pump between the stones to enhance the production of milk and I was full of optimism, at least for the first child.After less than two weeks, it appeared that the child does not arrive on weight and birth weight is not exceeded. Pediatrician strongly advised artificial milk feeding, initially 1-2 times a day. After 2 months of mixed feeding and continuous "struggle" of the Breast Pump it seemed to me that I'm close to success, I had much more food and decided to opt out of modified milk formula feeding. It turned out that the son after a long day at the breast is hungry and irritable, and breast can no longer draw or droplets.I had had enough. I had to return to modified milk and completely give up on breastfeeding. The situation repeated itself when the second child. I was so sorry that all the colleagues closer and further to successfully breast feed, and I can not. Internistka addition to which I go said that to me is something wrong, because breastfeeding is, after all these naturalne.Kobiety, do not get caught up in such a sense of guilt. Nourished mothers are great, but if you do not just go buy for an ample supply of milk, modified, and be happy mothers your children. After all, modified milk are great squad and I'm sure the drink does not hurt your children, on the contrary, contains many vitamins and minerals needed to develop a small little man. Good luck!

No comments:

Post a Comment