Prawidłowa zabawa w pierwszym roku życia dziecka
Autorem artykułu jest Tomasz S.Zabawa to naturalna czynność dzieci, dzięki której poznają one otaczający świat, uczą się określonych zachowań, zdobywają doświadczenie oraz prawidłowo się rozwijają. Poprzez odpowiednią zabawę można sprawić by dziecko rozwijało się prawidłowo zarówno pod względem fizycznym jak i psychicznym.
W zależności od wieku dziecka powinno się zapewniać odpowiednie formy zabawy. W pierwszym okresie życia dzieci poznają otaczający świat. Jest to nauka poprzez zmysły, przede wszystkim przez dotyk i obserwację wzrokową. Mniej więcej do 4 miesiąca życia dziecko dopiero przygotowuje się do aktywności ruchowej. W tym okresie ważna jest zabawa wykorzystująca dotyk oraz umożliwiająca skoncentrowanie wzroku na określonych przedmiotach czy czynnościach. Dotyczy to dotyku dziecka przez rodzica. Wspólna zabawa rozwija więź, stwarza dziecku poczucie bezpieczeństwa oraz możliwość poznania otoczenia i samego siebie. Często nad łóżeczkiem niemowląt wiesza się różnego rodzaju zabawki, które skupiają na sobie wzrok dziecka. Są one kolorowe, nierzadko poruszają się i wydają dźwięki a dzięki temu dziecko rozwija swoje zmysły oraz poznaje otaczający je świat. Odpowiednimi zabawkami dla dziecka w pierwszych miesiącach życia są miękkie zabawki pluszowe. Są bezpieczne oraz rozwijają zmysł dotyku.
Po 3 miesiącu życia poza dotykiem i wzrokiem bardziej istotne są również inne zmysły. Dziecko uczy się rozpoznawać dźwięki dlatego ważne jest by podczas zabawy rodzice dużo do dzieci mówili, przede wszystkim wskazywali przedmioty i nazywali je. W tym okresie dzieci coraz bardziej chcą poznawać otaczający je świat i stają się coraz bardziej ruchliwe. W wieku około 3 miesiąca życia dzieci zaczynają chwytać przedmioty, które znajdują się w ich zasięgu. Dzieckiem kieruje ciekawość otaczającego świata. Powinno się dziecku zapewnić zabawki zachęcające do aktywności fizycznej. Dobrym rozwiązaniem są grzechotki. By wydobyć dźwięk dziecko musi wykazać się aktywnością fizyczną, ponadto uczy się, że działanie może powodować określony efekt.
Od 5 miesiąca życia powinno się stosować zabawki edukacyjne, które wymuszają u dziecka określone działania. Potrzeba ruchu nasila się jeszcze bardziej mniej więcej od 6 miesiąca życia. Dziecko jeszcze nie może chodzić o własnych siłach ale poprzez pełzanie coraz bardziej poznaje otaczający świat. Ważne jest by dziecko miało zapewnioną możliwość samodzielnego ruchu, dzięki temu prawidłowo będą się rozwijały jego mięśnie.
Około 6 miesiąca życia odpowiednie stają się zabawki, które zawierają części do układania czy wpasowywania. Dzięki temu dziecko uczy się koordynacji wzrokowej z dotykiem.
W okresie między 9 a 12 rokiem życia dziecko zaczyna czworakować. Również w tym okresie zaczyna wypowiadać pierwsze słowa. W pierwszym roku życia dziecku powinno się już czytać książki. Dzięki temu uczy się mowy. Od 9 miesiąca życia odpowiednie są zabawki rozwijające język, czyli wszelkiego rodzaju zabawki wydające dźwięki czy nawet słowa.
---
Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl
The correct play in the first year of life
The author of the article is Thomas S.Playing is a natural activity of children, through which they learn about the world around us, learn certain behaviors, gain experience and to develop properly. By proper play, you can make the child was developing properly both physically and mentally.Depending on the age of the child should provide appropriate forms of entertainment. In the first period of life children learn about the surrounding world. It is learning through the senses, primarily through touch and visual observation. More or less up to 4 months of age until the child is preparing for physical activity. During this period, it is important to play using touch and vision allow focus on specific subjects or activities. This includes touching a child by a parent. The common bond develops fun, gives the child a sense of security and the opportunity to learn about the environment and himself. Often the baby crib hangs various toys that focus on a child's eyes. They are colorful, often moving and making noises and thus the child develops his senses and recognize the world around them.Suitable toys for children in the first months of life are soft plush toys. They are safe and develop a sense of touch.After 3 months of age out of touch and sight more important are other senses. The child learns to recognize the sounds so it is important that when you play with a lot of parents say to children, primarily pointed objects and called them. During this period, more and more children want to learn about the world around them and are becoming more mobile.At the age of about 3 months of age children begin to grasp objects that are within their reach. Directs the child's curiosity surrounding world. You should provide toys that encourage your child to physical activity. A good solution is to rattle. To bring out the sound of a child must have a physical activity, also learns that the operation may cause a particular effect.From 5 months of age should be used in educational toys, which forces your child's specific activities. The need for traffic increases even more less more than 6 months of age. The child still can not walk on his own but by creeping more and more meets around the world. It is important that the child has the opportunity of self-motion, so that properly will develop his muscles.About 6 months of age appropriate toys are that contain parts or stacking of adjustment. In this way the child learns to coordinate visually with the touch.In the period between 9 and 12 years of age the child begins czworakować. Also in this period begins to utter the first word. In the first year of life the child should have already read the book. Thanks to learn speech. From 9 months of age appropriate toys are developing language, or issuing any kind of toy sounds or even words.---Playgrounds for childrenAn article from the site www.Artelis.pl
No comments:
Post a Comment