Bez klucza na szyi
Autorem artykułu jest Monika MatejczykPierwszy dzwonek to dla większości dzieci niesamowite przeżycie na które z niecierpliwością czekają. W rodzicach zaczyna rodzić się wtedy lęk. Jak pierwszoklasiście zagospodarować czas po lekcjach?
Niejednemu rodzicowi sen z oczu spędza myśl, jak jego pierwszak wróci ze szkoły i co będzie potem robił, gdy on sam będzie jeszcze w pracy. W pierwszej klasie jest pięć godzin zajęć lekcyjnych.
Z punktu widzenia rodziców, w sytuacji gdy nie ma pod ręką dyspozycyjnych dziadków, to mało. Siedmiolatek jest za mały by sam wracał ze szkoły, nawet jeśli znajduje się ona blisko domu. Poza tym dziecko siedzące samo w domu, czas wolny najprawdopodobniej spędzi przed telewizorem. Godziny spędzone samotnie w domu to czas stracony! Podpowiemy rodzicom jak wybrnąć z takiej sytuacji. Przedstawimy różne możliwości zagospodarowania dziecku czasu po lekcjach.
Pobyt na świetlicy
Celem działalności świetlicy jest przede wszystkim zapewnienie opieki uczniom przed zajęciami lekcyjnymi i po nich w bezpiecznym otoczeniu, stworzenie warunków do wypoczynku, zjedzenia posiłku czy odrobienia prac domowych pod czujnym okiem pedagoga. Pobyt na świetlicy sprzyja nadrabianiu zaległości w nauce, a także - coraz częściej - rozwijaniu zainteresowań dzieci. Spędzając czas w różnowiekowej grupie dzieci Twój pierwszoklasista wyrobi w sobie umiejętność nawiązywania kontaktów z innymi dziećmi, rozwiązywania sytuacji konfliktowych i panowania nad emocjami.
No ogół godziny pracy świetlicy są dostosowane do godzin pracy rodziców. Jednak na świetlicę trzeba dziecko zapisać, a nie zawsze są wolne miejsca. Najlepiej zrobić to jeszcze przed rozpoczęciem roku szkolnego.
Zajęcia dodatkowe
Ucznia pierwszej klasy szkoły podstawowej można zapisać na zajęcia dodatkowe, o ile szkoła takie organizuje. Uczestnictwo w zajęciach teatralnych, muzycznych, tanecznych czy plastycznych pozwoli zagospodarować dziecku czas. Jednak samo uczestnictwo w tych zajęciach nie rozwiąże problemu, gdyż na ogół są one organizowane dwa lub trzy razy w tygodniu i trwają nie dłużej niż półtorej godziny.
Oczywiście można połączyć zajęcia dodatkowe oferowane przez szkołę z zajęciami na świetlicy. Dziecko, które po godzinie spędzonej na świetlicy, pójdzie ma zajęcia taneczne a potem znów na godzinkę wróci na świetlicę nie zdąży znudzić się ani jednym ani drugim. A do tego z pewnością będzie miało mnóstwo tematów do rozmowy z koleżankami i kolegami ze świetlicy na temat tego co działo się na zajęciach tanecznych.
Opiekunka
Dobrym rozwiązaniem jest zatrudnienie opiekunki na kilka godzin dziennie. Może to być sąsiadka na emeryturze, czy niepracująca koleżanka. Osoba, która będzie odbierała Twoje dziecko ze szkoły, zapewni mu bezpieczeństwo do czasu Twojego powrotu, zorganizuje czas wolny lub pomoże w odrabianiu lekcji. Taką osobę musisz przedstawić wychowawczyni oraz szatniarce, a nawet podać jej dane wraz z numerem dowodu osobistego.
---
Monika Matejczyk
Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl
Without the key in the neck
The author of the article is a Monique Matejczyk
The first ringtone is the most amazing experience for children who eagerly await. The parents being born then the fear. How to manage time after the first grade classroom?Dream of many a parent who spends the sight of the thought of how his pierwszak back from school and what will be done later, when he himself is still at work. The first class is five hours of instruction.
From the perspective of parents, in situations where there is no handy disposable grandparents, it is not enough. A seven-year is too small by itself was returning from school, even if it is close to home. In addition, the same child sitting at home, probably spends free time watching television. Hours spent alone at home is time wasted! We will tell parents how to get out of this situation. We will present different possibilities of the child until after school.
Stay on the commonsThe aim of the commons is primarily to provide care for students before and after school classes are in a safe environment, creating conditions for rest, eat a meal or make up homework under the watchful eye of teacher. Stay on the commons helps catch up in science, and - increasingly - to develop interests of children. Spending time in the group of children różnowiekowej pierwszoklasista your product in the ability to establish contacts with other children, solving conflicts and emotional control.
No hours commons generally are adapted to working hours of parents. However, the common room you need to save the child, and are not always places available. Best to do it before the start of the school year.
ActivitiesPupil primary school, you can save on additional activities, if such a school organizes.Participation in class theater, music, dance and art will help develop the child's time.However, mere participation in these classes will not solve the problem, since they are generally held two or three times a week and last no longer than half an hour.
Of course, you can connect additional classes offered by the school with classes in the commons. A child who after an hour spent in the room, go to dance classes and then again for an hour back to the lounge does not manage to get bored with either one or the other. And that certainly will have plenty to talk about with her friends and colleagues from the common room about what was happening on the dance classes.
GuardianA good solution is to hire babysitters for a few hours a day. This may be a retired neighbor, friend or non-working. The person who will be depriving your child from school, will ensure his safety until you return, will organize free time or help with your homework.That person must present a teacher and szatniarce and even pass its data along with the ID number.
No comments:
Post a Comment